Enter your email address below and subscribe to our newsletter

 ۳۲۰ هزار نفر در استان کرمان سالمند هستند

وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان به مناسبت گرامیداشت هفتهٔ سالمندان با بیان اینکه در آینده نه‌چندان دور ما به سمت سالمندی خواهیم رفت، گفت: زمانی که بیشتر از ۱۴ درصد جامعه به سمت سالمندی برود آن جامعه سالمند به‌حساب می‌آید

[#item_full_content] 

به گزارش کرمان‌نو، در نشست خبری وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان به مناسبت گرامیداشت هفتهٔ سالمندان با بیان اینکه در آینده نه‌چندان دور ما به سمت سالمندی خواهیم رفت، گفت: زمانی که بیشتر از ۱۴ درصد جامعه به سمت سالمندی برود آن جامعه سالمند به‌حساب می‌آید. ما به لحاظ عددی متوجه هستیم که جامعه به سمت سالمندی رفته؛ اما مطالبه‌گری در جامعه برای ارائه خدمات به سالمندان اتفاق نیفتاده است.
او ادامه داد: تقریباً از جمعیت ۳ میلیون‌نفری استان ۱۰ درصد آن سالمند هستند که بیش از ۳۰۰ هزار نفر سالمند را شامل می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: ۶ مرکز نگهداری شبانه‌روزی در کرمان داریم که هر کدام ۳۰ الی ۴۰ سالمند را در خودشان نگهداری می‌کنند که ۲۲۱ نفر در استان سالمندان وجود دارد که در این مراکز نگهداری می‌شوند. او ادامه داد: عملاً تنها سه شهرستان خانه سالمندان دارند.

 *۸ بنیاد فرزانگان فعال در استان وجود دارد
وحیدزاده با بیان اینکه بنیادهای فرزانگان سالمندان مؤسساتی هستند که آگاهی‌بخشی در حوزهٔ سالمندان را ارائه می‌دهند، گفت: ۱۰ بنیاد در استان وجود دارد که ۸ بنیاد آن فعال هستند. این بنیادها در شهربابک، سیرجان، زرند، رفسنجان، بم و ۳ مرکز هم در کرمان فعال هستند، اما در جیرفت و کهنوج بنیاد فرزانگان همچنان به دنبال اخذ مجوز هستند که بسیار هم طولانی شده است.
مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: اگر درخواست و مجوزی برای نهادها یا مؤسسات که می‌خواهند خدمات به سالمندان بدهند به ما مراجعه کنند ما این مجوزها را تهیه می‌کنیم. اما زمانی که تقاضایی نباشد عرضه هم اتفاق نمی‌افتد. باید مطالبه‌گری باشد.
او ادامه داد: ظرفیت‌های ما همین حالا در بخش سالمندان رها است و پیگیری نمی‌شوند و ظرفیت‌هایی که داریم بلااستفاده است .
او توضیح داد: برخی از مراکز ما در حیطه سالمندی را مجبوریم، ببندیم؛ زیرا این مراکز مراجعه ندارند و زمانی که مراجعه اتفاق نیفتد و مرکز اقدامات کمکی نکند، جز هزینه چیزی دیگر ندارد و شاید علت زیر بنایی‌اش برمی‌گردد که فرد سالمند شاید با وضعیت فعلی خودش آگاه نیست.

 

به اشتراک بگذارید
خبرنگار کرمان نو
خبرنگار کرمان نو
مقاله‌ها: 25780

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید