Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​اختصاص ۳۰۰۰ هکتار زمین به نهضت ملی مسکن کرمان

رضا حافظی در گفتگو با گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» از سفر معاون معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمان و قرعه کشی ۱۰۴۵ قطعه زمین در جهت واگذاری به مردم شهر بم خبر داد و عنوان کرد:  از این تعداد ۸۰۰ قطعه به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و ۲۴۵ قطعه به متقاضیان طرح جوانی جمعیت بود که بعد از انجام مراسم و در حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به آنان واگذار شد. مدیرکل راه و شهرسازی اذعان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت که به‌تازگی به سازمان زمین و مسکن هم ابلاغ شده است، تأمین مسکن کارگران صنایع است که وجود شرکت‌های صنعتی، معدنی و کارخانجات بزرگ در استان کرمان باعث شده تا ظرفیت ویژه‌ای برای ما جهت هم‌افزایی در تامین مسکن کارکنان آن‌ها فراهم شود. وی افزود: رفع دغدغه مسکن مردم و جوانی جمعیت به‌عنوان دو موضوع محوری با جدیت در دستور کار دولت سیزدهم است، زیرا خانواده به‌عنوان مهم‌ترین مرکز و پایگاه انسان‌سازی بوده و به‌شدت مورد توجه دولت قرار دارد. حافظی اظهار کرد: اجرای قانون جوانی جمعیت فقط یک تکلیف قانونی نیست بلکه ضرورت اجتناب‌پذیر و مورد تاکید همه بزرگان دین و نظام است. وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که افق جمعیتی را ترسیم کرده‌اند، گفت: باتوجه‌به ظرفیت کشور این مهم دست یافتنی است، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید و دولت سیزدهم با اراده و همتی که دارد این قانون را آن‌گونه که شایسته مردم است اجرا می‌کند. حافظی با اشاره به اهمیت جمعیت جوان برای مدیریت و توسعه کشور گفت: دولت با توجه به این اهمیت که برای نسل جوان و خانواده وجود دارد مشوق‌های قانونی را دنبال می‌کند که یکی از آنها واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت است. مدیرکل راه و شهرسازی گفت: بیش‌از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین توسط معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان تامین شده است و حدود ۸۰۰ هکتار زمین دیگر در مرحله اخذ مجوز از کارگروه امور زیربنایی و شورای توسعه و شورای عالی معماری و شهرسازی است. وی افزود: امیدواریم با تامین این ۸۰۰ هکتار کل واجدین شرایط نهایی طرح نهضت ملی مسکن را ساماندهی دهیم و ضمناً توافقات مهمی در استان دنبال می‌کنیم که زمین برای ادامه کار طرح نهضت ملی مسکن تامین شود و با سرعت هرچه بیشتر دنبال می‌شود. حافظی با بیان این‌ مطلب که طرح عظیم نهضت ملی مسکن به‌صورت شبانه‌روزی در دستور کار دولت است، گفت: ما با جدیت پیگیریم تا این خدمت به‌ سرانجام برسانند و انواع روش‌های تأمین زمین، تأمین منابع و هزینه‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن دنبال می‌شود و امیدواریم هم با تامین سرپناه برای مردم و هم اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع بتوانیم امید و نشاط را در جامعه گسترش دهیم. مدیرکل راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه‌به ماده ۱۰ قانون جهش مسکن که یکی از راه‌های تأمین زمین برای دو طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی است، اما در استان کرمان هنوز این مسیر هموار نشده است. انتهای خبر/ طهماسبی  

رضا حافظی در گفتگو با گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» از سفر معاون معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمان و قرعه کشی ۱۰۴۵ قطعه زمین در جهت واگذاری به مردم شهر بم خبر داد و عنوان کرد:  از این تعداد ۸۰۰ قطعه به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و ۲۴۵ قطعه به متقاضیان طرح جوانی جمعیت بود که بعد از انجام مراسم و در حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به آنان واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اذعان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت که به‌تازگی به سازمان زمین و مسکن هم ابلاغ شده است، تأمین مسکن کارگران صنایع است که وجود شرکت‌های صنعتی، معدنی و کارخانجات بزرگ در استان کرمان باعث شده تا ظرفیت ویژه‌ای برای ما جهت هم‌افزایی در تامین مسکن کارکنان آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: رفع دغدغه مسکن مردم و جوانی جمعیت به‌عنوان دو موضوع محوری با جدیت در دستور کار دولت سیزدهم است، زیرا خانواده به‌عنوان مهم‌ترین مرکز و پایگاه انسان‌سازی بوده و به‌شدت مورد توجه دولت قرار دارد.

حافظی اظهار کرد: اجرای قانون جوانی جمعیت فقط یک تکلیف قانونی نیست بلکه ضرورت اجتناب‌پذیر و مورد تاکید همه بزرگان دین و نظام است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که افق جمعیتی را ترسیم کرده‌اند، گفت: باتوجه‌به ظرفیت کشور این مهم دست یافتنی است، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید و دولت سیزدهم با اراده و همتی که دارد این قانون را آن‌گونه که شایسته مردم است اجرا می‌کند.

حافظی با اشاره به اهمیت جمعیت جوان برای مدیریت و توسعه کشور گفت: دولت با توجه به این اهمیت که برای نسل جوان و خانواده وجود دارد مشوق‌های قانونی را دنبال می‌کند که یکی از آنها واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: بیش‌از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین توسط معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان تامین شده است و حدود ۸۰۰ هکتار زمین دیگر در مرحله اخذ مجوز از کارگروه امور زیربنایی و شورای توسعه و شورای عالی معماری و شهرسازی است.

وی افزود: امیدواریم با تامین این ۸۰۰ هکتار کل واجدین شرایط نهایی طرح نهضت ملی مسکن را ساماندهی دهیم و ضمناً توافقات مهمی در استان دنبال می‌کنیم که زمین برای ادامه کار طرح نهضت ملی مسکن تامین شود و با سرعت هرچه بیشتر دنبال می‌شود.

حافظی با بیان این‌ مطلب که طرح عظیم نهضت ملی مسکن به‌صورت شبانه‌روزی در دستور کار دولت است، گفت: ما با جدیت پیگیریم تا این خدمت به‌ سرانجام برسانند و انواع روش‌های تأمین زمین، تأمین منابع و هزینه‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن دنبال می‌شود و امیدواریم هم با تامین سرپناه برای مردم و هم اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع بتوانیم امید و نشاط را در جامعه گسترش دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه‌به ماده ۱۰ قانون جهش مسکن که یکی از راه‌های تأمین زمین برای دو طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی است، اما در استان کرمان هنوز این مسیر هموار نشده است.

انتهای خبر/ طهماسبی

 

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید