Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​امام صادق(ع) سمبل جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار گروه مذهبی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفرصادق علیه‌السلام گفت: امام ششم شیعیان به رئیس مذهب جعفری مشهور هستند؛ امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند «معاشر الشیعه! کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا، قولوا للناس حسنا، و احفظوا السنتکم و کفوها عن الفضول و قبح القول؛ ای شیعیان ما! آبرو و زینت ما باشید،‌ و باعث ننگ و بی‌آبرویی ما نباشید، با مردم خوب صحبت کنید، زبان‌تان را حفظ کنید و از حرف‌های اضافی و زشت بپرهیزید». این کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: چنانچه زندگی امام جعفرصادق علیه‌السلام را نگاهی بیاندازیم، زندگی ایشان سراسر صفا و صمیمیت است؛ تمامی فرقه‌های مذهبی از محضر ایشان، استفاده می‌کردند و بزرگان اهل سنت، شاگردان امام صادق علیه‌السلام بودند و حتی کفار با حضرت مناظره می‌کردند و حضرت همه افراد را سعه‌صدر هدایت و راهنمایی می‌کردند و حقانیت مکتب تشیع را به آن‌ها نشان می‌دادند. وی با تأکید بر اینکه امام صادق علیه‌السلام سمبل جهاد تبیین است، عنوان کرد: ایشان همه مردم را با سلایق مختلف هدایت و حقایق را برای آنان تبیین می‌کرد؛ بنابراین همه ما باید به این مسئله اهمیت دهیم و به آن توجه داشته باشیم و چنانچه افرادی نسبت به مسائلی آگاهی ندارند، مطلع کنیم. حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام یک معلم به‌تمام معنا بود، اظهار کرد: این امام بزرگوار هم مردم را تعلیم می‌داد و هم نسبت به آن‌ها محبت و دلسوزی داشت و با این ویژگی‌ها، اثرگذار بود و ایشان هزاران شاگرد داشتند که در اقصی نقاط کشور اسلامی، مردم را هدایت می‌کردند و ما هم باید از حضرت الگو بگیریم. این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: معلمان می‌توانند در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خود از  امام صادق علیه‌السلام الگو بگیرنند تا بتوانند با آموزش‌های خوب و سازنده، نسل آینده را به‌خوبی تربیت کنند. انتهای خبر/م

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار گروه مذهبی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفرصادق علیه‌السلام گفت: امام ششم شیعیان به رئیس مذهب جعفری مشهور هستند؛ امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند «معاشر الشیعه! کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا، قولوا للناس حسنا، و احفظوا السنتکم و کفوها عن الفضول و قبح القول؛ ای شیعیان ما! آبرو و زینت ما باشید،‌ و باعث ننگ و بی‌آبرویی ما نباشید، با مردم خوب صحبت کنید، زبان‌تان را حفظ کنید و از حرف‌های اضافی و زشت بپرهیزید».

این کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: چنانچه زندگی امام جعفرصادق علیه‌السلام را نگاهی بیاندازیم، زندگی ایشان سراسر صفا و صمیمیت است؛ تمامی فرقه‌های مذهبی از محضر ایشان، استفاده می‌کردند و بزرگان اهل سنت، شاگردان امام صادق علیه‌السلام بودند و حتی کفار با حضرت مناظره می‌کردند و حضرت همه افراد را سعه‌صدر هدایت و راهنمایی می‌کردند و حقانیت مکتب تشیع را به آن‌ها نشان می‌دادند.

وی با تأکید بر اینکه امام صادق علیه‌السلام سمبل جهاد تبیین است، عنوان کرد: ایشان همه مردم را با سلایق مختلف هدایت و حقایق را برای آنان تبیین می‌کرد؛ بنابراین همه ما باید به این مسئله اهمیت دهیم و به آن توجه داشته باشیم و چنانچه افرادی نسبت به مسائلی آگاهی ندارند، مطلع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام یک معلم به‌تمام معنا بود، اظهار کرد: این امام بزرگوار هم مردم را تعلیم می‌داد و هم نسبت به آن‌ها محبت و دلسوزی داشت و با این ویژگی‌ها، اثرگذار بود و ایشان هزاران شاگرد داشتند که در اقصی نقاط کشور اسلامی، مردم را هدایت می‌کردند و ما هم باید از حضرت الگو بگیریم.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: معلمان می‌توانند در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خود از  امام صادق علیه‌السلام الگو بگیرنند تا بتوانند با آموزش‌های خوب و سازنده، نسل آینده را به‌خوبی تربیت کنند.

انتهای خبر/م

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید