Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​برخی افراد، اسباب زدودن فقر هستند

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در آیین تجلیل از خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی با بیان اینکه انسان در دنیا در دو شأن ارتباط با خدا و ارتباط با بنده خدا قرار می‌گیرد، گفت: یک شأن انسان در ارتباط با خداوند و در دومین خیررسانی است.   وی تاکید کرد: همه حیات انسانی تحت‌تأثیر این دو عنوان است که از بندگی خدا عبور نکند و دوم نسبت‌به خلق خدا خیر برساند.   علیمرادی با اشاره به سخنی از امام سجاد(ع) مبنی بر خیررسانی به مردم، افزود: ادعیه و آیات فراوانی در ارتباط با خیررسانی است و خیررسانی وجوه متفاوتی دارد یکی از وجوه خیر فقرستیزی است بنابراین انسان‌هایی که توان دارند باید این توان را جهت برچید‌ه‌شدن فقر قرار دهند.   وی یکی از وجوه خیر را خیر مالی دانست و تاکید کرد: انسان‌هایی که خداوند به آن‌ها توان مالی قرار داده است بنابراین این توان را در مسیری قرار دهند که فقر از جامعه رخت بربندد.    نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: دعاهای متعددی در خصوص فقر‌زدایی از جمله دعای معروف اللهم ادخل‌علی اهل‌‌...است که در ماه رمضان خوانده می‌شود، در این دعا بیان می‌کنیم که خدایا همه را بی‌نیاز کن.   علیمرادی تشریح کرد: باید دانست که خداوند برای از بین‌رفتن فقر، اسبابی قرار داده است و خوش ‌به‌حال کسانی‌که خداوند آن‌ها را اسباب زدودن فقر قرار داده است.   وی افزود: در دعای کوتاهی از امیرالمؤمنین این بیان شده که خدایا آبروی من را با دارا بودن حفظ کن، از این‌رو ائمه معصومین با حفظ آبرو کمک و پنهانی به مردم خدمت می‌کردند.   نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری غنا را ابزاری برای حفظ کرامت انسان دانست و گفت: خوش‌به‌حال کسانی‌که خیر خود را با بندگی خداوند و خیر‌رسانی با اصل حفظ عزت و آبروی مسلمان به عالم می‌رسانند. امتهای خبر/ پسند

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در آیین تجلیل از خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی با بیان اینکه انسان در دنیا در دو شأن ارتباط با خدا و ارتباط با بنده خدا قرار می‌گیرد، گفت: یک شأن انسان در ارتباط با خداوند و در دومین خیررسانی است.
 

وی تاکید کرد: همه حیات انسانی تحت‌تأثیر این دو عنوان است که از بندگی خدا عبور نکند و دوم نسبت‌به خلق خدا خیر برساند.

 

علیمرادی با اشاره به سخنی از امام سجاد(ع) مبنی بر خیررسانی به مردم، افزود: ادعیه و آیات فراوانی در ارتباط با خیررسانی است و خیررسانی وجوه متفاوتی دارد یکی از وجوه خیر فقرستیزی است بنابراین انسان‌هایی که توان دارند باید این توان را جهت برچید‌ه‌شدن فقر قرار دهند.

 

وی یکی از وجوه خیر را خیر مالی دانست و تاکید کرد: انسان‌هایی که خداوند به آن‌ها توان مالی قرار داده است بنابراین این توان را در مسیری قرار دهند که فقر از جامعه رخت بربندد.

 

 نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: دعاهای متعددی در خصوص فقر‌زدایی از جمله دعای معروف اللهم ادخل‌علی اهل‌‌…است که در ماه رمضان خوانده می‌شود، در این دعا بیان می‌کنیم که خدایا همه را بی‌نیاز کن.

 

علیمرادی تشریح کرد: باید دانست که خداوند برای از بین‌رفتن فقر، اسبابی قرار داده است و خوش ‌به‌حال کسانی‌که خداوند آن‌ها را اسباب زدودن فقر قرار داده است.

 

وی افزود: در دعای کوتاهی از امیرالمؤمنین این بیان شده که خدایا آبروی من را با دارا بودن حفظ کن، از این‌رو ائمه معصومین با حفظ آبرو کمک و پنهانی به مردم خدمت می‌کردند.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری غنا را ابزاری برای حفظ کرامت انسان دانست و گفت: خوش‌به‌حال کسانی‌که خیر خود را با بندگی خداوند و خیر‌رسانی با اصل حفظ عزت و آبروی مسلمان به عالم می‌رسانند.

امتهای خبر/ پسند

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید