Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​بررسی پرونده ۳۰ واحد تولیدی در کمیته تخصصی

حجت قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» اولین جلسه کمیته راه‌اندازی و بازگشت‌به چرخه تولید واحدهای راکد با حضور محمد شریف‌آبادی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی، نمایندگان معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صمت شمال و جنوب استان، اتاق بازرگانی، شورای عالی بانک ها و... به دبیری شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سوم اردیبهشت‌ماه برگزار و تا به امروز چهار جلسه دیگر در تداوم آن برگزار شده است. وی عنوان کرد : در این جلسه بر اساس نظرات قطعی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان تعداد ۹۶ واحد صنعتی شمال و ۳۶ واحد صنعتی جنوب استان در درون شهرک های صنعتی راکد هستند که مبنای این کمیته به چگونگی احیاء و بازگشت به چرخه تولید این واحدها، اختصاص یافت و البته پیشنهاداتی نیز مصوب شد. مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان اذعان کرد: طبق مصوبات بر آن شدیم تا ابتدا واحدهای قابل احیاء که توجیه اقتصادی هم دارند شناسایی و سپس توسط اعضای کمیته بازدید شوند که این کار بر عهده گروه‌های جهادی تحت لوای صنعت‌یار گذاشته شد تا عارضه یابی شوند. قاسم‌پور افزود: بر اساس احصاء مشکلات در مرحله بعد، این واحدهای دارای شرایط احیاء با کمک همه دستگاه‌های عضو کمیته برای  بازگشت به چرخه تولید کمک شوند. وی به چهار کمیته تخصصی صنعت و معدن شمال استان کرمان که هر یکشنبه‌ برگزار می‌شود، نیز اشاره کرد و گفت: این جلسات مشترک ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بسیج مهندسین برگزار می‌شوند و تا کنون بیش‌از ۳۰ پرونده به این کمیته ارسال شده است. وی بیان کرد: در اولین جلسه پرونده ۹ واحد تولیدی مربوط به شهرهای کرمان، سیرجان و زرند بررسی شد و با کمک مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه، پیشنهادات لازم جهت تصویب و حل مشکلات این واحدها به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء استان ارجاع شد. مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان ادامه داد: در دومین کمیته تخصصی هشت پرونده و در سومین ۹ پرونده که عارضه‌یابی شده بودند بررسی شدند، مصوبه گرفته و یا به کمیته جهت بررسی بیشتر ارجاع شده‌اند.  قاسم‌پوربه آخرین جلسه که یکشنبه هفته جاری برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: پرونده ۱۰ واحد تولیدی مربوط به شهرهای کرمان، بم، بردسیر و رفسنجان بررسی شد و با کمک مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه، پیشنهادات لازم جهت تصویب و حل مشکلات این واحدها به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء استان ارجاع شد. وی در پایان خاطر نشان کرد: این جلسات با حضور نمایندگانی از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سازمان صمت، بسیج مهندسین صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، اقتصاد و دارایی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر اعضا در اداره کل صمت استان کرمان به عنوان کمیته تخصصی معدن و صنعت یکشنبه‌ها برگزار می‌شود. انتهای خبر/ طهماسبی

حجت قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» اولین جلسه کمیته راه‌اندازی و بازگشت‌به چرخه تولید واحدهای راکد با حضور محمد شریف‌آبادی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی، نمایندگان معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صمت شمال و جنوب استان، اتاق بازرگانی، شورای عالی بانک ها و… به دبیری شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سوم اردیبهشت‌ماه برگزار و تا به امروز چهار جلسه دیگر در تداوم آن برگزار شده است.

وی عنوان کرد : در این جلسه بر اساس نظرات قطعی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان تعداد ۹۶ واحد صنعتی شمال و ۳۶ واحد صنعتی جنوب استان در درون شهرک های صنعتی راکد هستند که مبنای این کمیته به چگونگی احیاء و بازگشت به چرخه تولید این واحدها، اختصاص یافت و البته پیشنهاداتی نیز مصوب شد.

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان اذعان کرد: طبق مصوبات بر آن شدیم تا ابتدا واحدهای قابل احیاء که توجیه اقتصادی هم دارند شناسایی و سپس توسط اعضای کمیته بازدید شوند که این کار بر عهده گروه‌های جهادی تحت لوای صنعت‌یار گذاشته شد تا عارضه یابی شوند.

قاسم‌پور افزود: بر اساس احصاء مشکلات در مرحله بعد، این واحدهای دارای شرایط احیاء با کمک همه دستگاه‌های عضو کمیته برای  بازگشت به چرخه تولید کمک شوند.

وی به چهار کمیته تخصصی صنعت و معدن شمال استان کرمان که هر یکشنبه‌ برگزار می‌شود، نیز اشاره کرد و گفت: این جلسات مشترک ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بسیج مهندسین برگزار می‌شوند و تا کنون بیش‌از ۳۰ پرونده به این کمیته ارسال شده است.

وی بیان کرد: در اولین جلسه پرونده ۹ واحد تولیدی مربوط به شهرهای کرمان، سیرجان و زرند بررسی شد و با کمک مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه، پیشنهادات لازم جهت تصویب و حل مشکلات این واحدها به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء استان ارجاع شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان ادامه داد: در دومین کمیته تخصصی هشت پرونده و در سومین ۹ پرونده که عارضه‌یابی شده بودند بررسی شدند، مصوبه گرفته و یا به کمیته جهت بررسی بیشتر ارجاع شده‌اند.

 قاسم‌پوربه آخرین جلسه که یکشنبه هفته جاری برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: پرونده ۱۰ واحد تولیدی مربوط به شهرهای کرمان، بم، بردسیر و رفسنجان بررسی شد و با کمک مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه، پیشنهادات لازم جهت تصویب و حل مشکلات این واحدها به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء استان ارجاع شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این جلسات با حضور نمایندگانی از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سازمان صمت، بسیج مهندسین صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، اقتصاد و دارایی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر اعضا در اداره کل صمت استان کرمان به عنوان کمیته تخصصی معدن و صنعت یکشنبه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید