Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​برگزاری دومین دوره «مدرسه تربیتی شهید سلیمانی» در کرمان

ابوذر عرب در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ گفت: باتوجه‌به اهمیت دانشگاه فرهنگیان که معلمان نسل آینده را آموزش می‌دهند و تربیت می‌کنند، لازم است این معلمان آینده با مسائل و مهارت‌های مبانی دینی، اعتقادی، اجتماعی و غیره از نزدیک مواجه شوند و مسائل مختلف را در این زمینه فرابگیرند. مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کرمان ادامه داد: بعداز شهادت شهید سلیمانی باتوجه‌به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین مکتب شهید سلیمانی، به تهران پیشنهاد دادیم تا اردویی را تحت عنوان «مدرسه تربیتی شهید سلیمانی» با محوریت موضوعات و آموزه‌های مکتب شهید سلیمانی همانند اخلاص، شجاعت، ولایت‌پذیری، مردمی‌بودن و غیره برگزار کنیم. وی ابراز کرد: اولین دوره این اردو در سال ۱۴۰۱ در کمپ کویری شهداد با حضور ۱۰۰ دانشجو معلم از ۱۰ استان کشور برگزار شد و دومین دوره «مدرسه تربیتی شهید سلیمانی» همزمان با هفته بزرگداشت معلم با حضور ۱۷۰ دانشجو معلم از ۲۰ استان کشور، در منطقه کوهپایه ، اردوگاه شهید مغفوری برگزار کردیم. عرب با بیان اینکه مقرر شده است که این برنامه هر ساله در کرمان برگزار شود، اظهار کرد: اردو «مدرسه تربیتی شهید سلیمانی» مخصوص دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان است، به‌عنوان مثال مخاطبین این دوره دانشجو معلمان ورودی سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌های فرهنگیان کشور هستند. مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه اردو «مدرسه تربیتی شهید سلیمانی» ۶ روزه است، عنوان کرد: افتتاحیه این دوره با حضور مسئولان استانی و دانشجو معلمان در گلزار شهدا کرمان برگزار شد و پس‌از آن دانشجو معلمان به اردوگاه شهید مغفوری واقع در منطقه کوهپایه رفتند. وی بیان کرد: دانشجو معلمان در این اردو خودشان، کارهای خود را انجام می‌دهند، به‌این صورت که شام و نان خود را، خودشان پخت می‌کنند و هر روز مسئولیت این کار به گروهی سپرده می‌شود. عرب برگزاری دوره‌های آموزشی انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش را از دیگر برنامه‌های این اردو آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: از اساتید کرمان و تهران در این اردو استفاده می‌کنیم و همچنین در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی، بازی‌هایی همانند پینت‌بال گروهی و دورهمی‌های متفاوت نیز برگزار می‌شود و هر شب برنامه معرفتی در خصوص مسائل مختلف روز با حضور سخنرانان متعدد داریم، چراکه دانشجو معلمان امروز، معلمان و مبلغان آینده هستند و باید نسبت به‌مسائل مختلف اشراف داشته باشند. انتهای خبر/م

ابوذر عرب در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ گفت: باتوجه‌به اهمیت دانشگاه فرهنگیان که معلمان نسل آینده را آموزش می‌دهند و تربیت می‌کنند، لازم است این معلمان آینده با مسائل و مهارت‌های مبانی دینی، اعتقادی، اجتماعی و غیره از نزدیک مواجه شوند و مسائل مختلف را در این زمینه فرابگیرند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کرمان ادامه داد: بعداز شهادت شهید سلیمانی باتوجه‌به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین مکتب شهید سلیمانی، به تهران پیشنهاد دادیم تا اردویی را تحت عنوان «مدرسه تربیتی شهید سلیمانی» با محوریت موضوعات و آموزه‌های مکتب شهید سلیمانی همانند اخلاص، شجاعت، ولایت‌پذیری، مردمی‌بودن و غیره برگزار کنیم.

وی ابراز کرد: اولین دوره این اردو در سال ۱۴۰۱ در کمپ کویری شهداد با حضور ۱۰۰ دانشجو معلم از ۱۰ استان کشور برگزار شد و دومین دوره «مدرسه تربیتی شهید سلیمانی» همزمان با هفته بزرگداشت معلم با حضور ۱۷۰ دانشجو معلم از ۲۰ استان کشور، در منطقه کوهپایه ، اردوگاه شهید مغفوری برگزار کردیم.

عرب با بیان اینکه مقرر شده است که این برنامه هر ساله در کرمان برگزار شود، اظهار کرد: اردو «مدرسه تربیتی شهید سلیمانی» مخصوص دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان است، به‌عنوان مثال مخاطبین این دوره دانشجو معلمان ورودی سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌های فرهنگیان کشور هستند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه اردو «مدرسه تربیتی شهید سلیمانی» ۶ روزه است، عنوان کرد: افتتاحیه این دوره با حضور مسئولان استانی و دانشجو معلمان در گلزار شهدا کرمان برگزار شد و پس‌از آن دانشجو معلمان به اردوگاه شهید مغفوری واقع در منطقه کوهپایه رفتند.

وی بیان کرد: دانشجو معلمان در این اردو خودشان، کارهای خود را انجام می‌دهند، به‌این صورت که شام و نان خود را، خودشان پخت می‌کنند و هر روز مسئولیت این کار به گروهی سپرده می‌شود.

عرب برگزاری دوره‌های آموزشی انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش را از دیگر برنامه‌های این اردو آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: از اساتید کرمان و تهران در این اردو استفاده می‌کنیم و همچنین در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی، بازی‌هایی همانند پینت‌بال گروهی و دورهمی‌های متفاوت نیز برگزار می‌شود و هر شب برنامه معرفتی در خصوص مسائل مختلف روز با حضور سخنرانان متعدد داریم، چراکه دانشجو معلمان امروز، معلمان و مبلغان آینده هستند و باید نسبت به‌مسائل مختلف اشراف داشته باشند.

انتهای خبر/م

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید