Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​تشکیل ۲ هزار پرونده معوقات بانکی در استان

گلدشت کرمان/ به منظور بررسی و آسیب شناسی راهکارهای وصول مطالبات معوق، همایش تخصصی با حضور تعدادی از کارشناسان حوزه‌ی پولی و بانکی برگزار شد . همایش یک روزه با پیشنهاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان و با همکاری اداره کل اطلاعات استان و شورای هماهنگی بانک‌ها به منظور شناخت چالش‌ها و آسیب‌ها نوشته تشکیل ۲ هزار پرونده معوقات بانکی در استان اولین بار در پایگاه خبری گلدشت کرمان. پدیدار شد.

گلدشت کرمان/ به منظور بررسی و آسیب شناسی راهکارهای وصول مطالبات معوق، همایش تخصصی با حضور تعدادی از کارشناسان حوزه‌ی پولی و بانکی برگزار شد .

همایش یک روزه با پیشنهاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان و با همکاری اداره کل اطلاعات استان و شورای هماهنگی بانک‌ها به منظور شناخت چالش‌ها و آسیب‌ها در بخش مطالبات معوق بانکی، هم افزایی بین مراجع قضایی رسیدگی کننده مراجع امنیتی و بانک‌ها در وصول این مطالبات برگزار گردید.

دادستان کرمان در این همایش بیان کرد: در حال حاضر حد اقل٢ هزار پرونده در سیستم بانکی استان کرمان در خصوص معوقات بانکی تشکیل و آماده ارسال به دستگاه قضایی استان می‌باشد.

وی افزود: ٧٠ درصد مطالبات معوقه بانک‌های استان مربوط به بدهکارانی است که در عرف بانکداری به انها بدهکاران مخرب می گویند و این افراد سعی در خرید زمان دارند و این امر به نفع مردم، بانک‌ها و اقتصاد مملکت نیست.

بخشی یادآور شد: با همکاری اداره کل اطلاعات استان، کارگروهی ذیل شورای حفظ حقوق بیت المال در استان کرمان تشکیل و بانک اطلاعاتی بالغ بر ١٠٠ بدهکار کلان بانکی با هدف وصول ٣ هزار میلیارد تومان شناسایی گردید که ان شاءالله در سال جاری وصول خواهد شد.

مدعی العموم کرمان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اساسی که امروزه بانک‌ها با آن مواجه هستند مشکل مطالبات معوق و تسهیلات وصول نشده آن‌ها است اظهار داشت: این امر می‌تواند منشأ بسیاری از بحرانها باشد و سعی ما در این است با همدلی و هم افزایی و وصول مطالبات بانکی به بخش تولید کمک کنیم.

وی یکی دیگر  از چالش‌های بانک‌ها در وصول معوقات را صدور حکم ورشکستگی در خصوص بدهکارانی دانست که با سوءنیت به سمت صدور حکم ورشکستگی می‌روند تا زمان بخرند و این حکم موجب تضرر بانک‌ها و لطمه به اقتصاد کشور است.

این مقام عالی قضایی در استان بر ضرورت حمایت از مدیران بانکی که در مقابل سفارش‌های خارج از ضابطه مقاومت می‌کنند تاکید نمود.

مهدی بخشی ضمن بیان عدم نظارت کافر بر نحوه و محل هزینه کرد تسهیلات اخذ شده،اظهار نمود: دادسرای استان کرمان در راستای سند تحول آماده شنیدن ،پیشنهادها و هر گونه نقد سازنده جهت عملکرد بهتر به منظور وصول مطالبات بانک‌ها می باشد.

نوشته تشکیل ۲ هزار پرونده معوقات بانکی در استان اولین بار در پایگاه خبری گلدشت کرمان. پدیدار شد.

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید