Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​ثبت رکورد بی‌سابقه تولید کنسانتره مولیبدن در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از ثبت رکورد بی‌سابقه تولید کنسانتره مولیبدن در این مجتمع خبر داد. نوشته ثبت رکورد بی‌سابقه تولید کنسانتره مولیبدن در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان پدیدار شد.

به دیگران هم بگویید

به گزارش خانه خشتی؛ مجید بهجت‌ جباری با اعلام این خبر گفت: در پی اجرای موفق یک طرح پژوهشی در مقیاس صنعتی، موفق شدیم به رکورد تولید کنسانتره مولیبدن به میزان ۹۹۰۰ تن در سال ۱۴۰۲، به میزان ۷۱درصد بیشتر از برنامه تولید، دست یابیم.

وی ادامه داد: مولیبدن یکی ‌از محصولات باارزش مجتمع مس سرچشمه است که به‌عنوان یک محصول جانبی از کنسانتره مس- مولیبدن کارخانه‌های پرعیارکنی استحصال می‌شود.

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع افزود: برای این ‌منظور کنسانتره مس- مولیبدن وارد کارخانه مولیبدن شده و پس از طی کردن مراحل مختلف فلوتاسیون کنسانتره مولیبدن با عیار ۵۱درصد تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که بازیابی مولیبدن در سال‌های گذشته دچار افت شدیدی شد، ادامه داد: از مهم‌ترین دلایل افت بازیابی می‌توان به تغییرات مینرالورژیکی سنگ معدن و افزایش میزان رس در جبهه کارهای دارای مولیبدن اشاره کرد که این مورد یکی از اصلی‌ترین عوامل اختلال در کارخانه و درنتیجه کاهش بازیابی و تولید کارخانه مولیبدن محسوب می‌شد.

بهجت جباری بیان کرد: از همین‌رو به‌منظور افزایش بازیابی و جلوگیری از هدرروی ماده باارزش مولیبدن، آخرین تحقیقات و اقدامات انجام‌شده در کارخانه‌های به‌روز دنیا بررسی شد.

وی توضیح داد: در تحقیقات و بررسی‌های اولیه مشخص شد استفاده از سیلکات سدیم به‌عنوان متفرق‌کننده رس‌ها می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. بررسی‌های اولیه در مقیاس آزمایشگاهی نشان داد میزان بازیابی تا بیش از ۱۰درصد افزایش پیدا می‌کند. پس از انجام تحقیقات آزمایشگاهی، انجام طرح در مقیاس صنعتی با موفقیت به انجام رسید و باعث شد بازیابی مولیبدن نزدیک به ۱۱درصد افزایش یابد.

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان خاطرنشان کرد: ازجمله نتایج این طرح می‌توان به رکورد بی‌سابقه تولید کنسانتره مولیبدن در سال ۱۴۰۲ به میزان ۹۹۰۰ تن (۷۱درصد بیش از برنامه تولید) اشاره کرد که این افزایش تولید در سال سال گذشته به میزان ۲۱۵۰ میلیارد تومان سودآوری برای مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به‌دنبال داشته است.

انتهای پیام/

نوشته ثبت رکورد بی‌سابقه تولید کنسانتره مولیبدن در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان پدیدار شد.

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید
فاطمه محمدی
فاطمه محمدی
مقاله‌ها: 27184

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید