Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان باید ادامه یابد

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی  «راه آرمان»، یکی از ایده‌های خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان در اوایل دهه ۹۰، برگزاری جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان بود که در آن دهه این جشنواره توانسته بود در سطح استان جایگاه ویژه‌ای را به‌خود اختصاص دهد.    جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان، زمینه‌ای را فراهم کرده بود تا شاعران استان‌های مختلف کشور همه‌ساله در پایان اردیبهشت‌ماه در کوهبنان جدیدترین و ناب‌ترین اشعار خود را قرائت کنند.   شاعرانی از شهرستان‌های بافق و بهاباد استان یزد و شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان به‌صورت مسابقه و رقابتی در این جشنواره حضور داشتند و معمولا شخصیت‌های برجسته فرهنگی و ادبی شاخص استانی و حتی کشوری نیز مهمان ویژه این جشنواره بودند.    برگزاری جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان فواید زیادی را به‌همراه داشت، از جمله باعث رونق حوزه فرهنگ، نشاط اجتماعی، ارتقاء و افزایش امید دست‌اندرکاران و فعالان حوزه شعر شده بود و از سوی دیگر زمینه استعدادیابی و پرورش استعدادها در حوزه ادبیات فارسی را رقم زده بود .   همچنین با برگزاری این جشنواره در مکان‌های تاریخی از جمله خانه آل طه یا خانقاه شیخ‌ابوسعید بیش‌از گذشته شهرستان کوهبنان را به‌عنوان مهدعلما، عرفا، مشاهیر و فرهیختگان به سطح استان معرفی می‌کرد.   شهرستان کوهبنان با سابقه تمدن و آثار تاریخی فراوان که عنوان بام فرهنگی استان کرمان را نیز از آن خود کرده است می‌تواند در سطح کشور نیز به خوبی مطرح شود و برگزاری جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان یکی از فرصت‌هایی است که باید به‌خوبی از آن بهره برد.   به عبارتی می‌توان از موقعیت تاریخی، باستانی و مذهبی شهر کوهبنان که مهد عرفا، علما و فرهیختگان زیادی است نیز در راستای برگزاری فاخر و آبرومندانه این جشنواره استفاده کرد و شهرستان کوهبنان را به همگان معرفی کرد.   می‌طلبد ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان در آغاز سال جدید این جشنواره را که متاسفانه چندین سال است به فراموشی سپرده شده است را مجدد با همکاری شهرداری برگزار کند، امیدواریم آن‌ها که امروز میراث‌دار حوزه ادبیات و فرهنگ و هنر شهرستان هستند بتوانند همانند گذشتگان و بزرگان این حوزه ایفای مسئولیت کرده و رسالت خویش را در پاسداشت و نگهبانی از آن و نیز انتقال به نسل‌های آینده به سرانجام رسانند.   پرورش و تربیت استعدادهای جوانان منطقه به خصوص جوانان بام فرهنگی استان کرمان همچون گذشته می‌تواند از تاثیرات برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و ادبی باشد؛ جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان در قلب مردم کوهبنان جای دارد و باید مجدد برگزار شود زیرا برای این شهر رویدادی بسیار مهم تلقی می‌شود.     شهرستان کوهبنان ظرفیت‌ها و استعدادهای سرشاری در حوزه فرهنگ و شعر دارد و شایستگی این میزبانی را از گذشته تا به‌حال داشته و ان‌شاءالله خواهد داشت. به قلم؛ خواهر خواجه‌پور انتهای پیام/کوهبنان

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی  «راه آرمان»، یکی از ایده‌های خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان در اوایل دهه ۹۰، برگزاری جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان بود که در آن دهه این جشنواره توانسته بود در سطح استان جایگاه ویژه‌ای را به‌خود اختصاص دهد.

 

 جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان، زمینه‌ای را فراهم کرده بود تا شاعران استان‌های مختلف کشور همه‌ساله در پایان اردیبهشت‌ماه در کوهبنان جدیدترین و ناب‌ترین اشعار خود را قرائت کنند.

 

شاعرانی از شهرستان‌های بافق و بهاباد استان یزد و شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان به‌صورت مسابقه و رقابتی در این جشنواره حضور داشتند و معمولا شخصیت‌های برجسته فرهنگی و ادبی شاخص استانی و حتی کشوری نیز مهمان ویژه این جشنواره بودند. 

 

برگزاری جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان فواید زیادی را به‌همراه داشت، از جمله باعث رونق حوزه فرهنگ، نشاط اجتماعی، ارتقاء و افزایش امید دست‌اندرکاران و فعالان حوزه شعر شده بود و از سوی دیگر زمینه استعدادیابی و پرورش استعدادها در حوزه ادبیات فارسی را رقم زده بود .

 

همچنین با برگزاری این جشنواره در مکان‌های تاریخی از جمله خانه آل طه یا خانقاه شیخ‌ابوسعید بیش‌از گذشته شهرستان کوهبنان را به‌عنوان مهدعلما، عرفا، مشاهیر و فرهیختگان به سطح استان معرفی می‌کرد.

 

شهرستان کوهبنان با سابقه تمدن و آثار تاریخی فراوان که عنوان بام فرهنگی استان کرمان را نیز از آن خود کرده است می‌تواند در سطح کشور نیز به خوبی مطرح شود و برگزاری جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان یکی از فرصت‌هایی است که باید به‌خوبی از آن بهره برد.

 

به عبارتی می‌توان از موقعیت تاریخی، باستانی و مذهبی شهر کوهبنان که مهد عرفا، علما و فرهیختگان زیادی است نیز در راستای برگزاری فاخر و آبرومندانه این جشنواره استفاده کرد و شهرستان کوهبنان را به همگان معرفی کرد.

 

می‌طلبد ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان در آغاز سال جدید این جشنواره را که متاسفانه چندین سال است به فراموشی سپرده شده است را مجدد با همکاری شهرداری برگزار کند، امیدواریم آن‌ها که امروز میراث‌دار حوزه ادبیات و فرهنگ و هنر شهرستان هستند بتوانند همانند گذشتگان و بزرگان این حوزه ایفای مسئولیت کرده و رسالت خویش را در پاسداشت و نگهبانی از آن و نیز انتقال به نسل‌های آینده به سرانجام رسانند.

 

پرورش و تربیت استعدادهای جوانان منطقه به خصوص جوانان بام فرهنگی استان کرمان همچون گذشته می‌تواند از تاثیرات برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و ادبی باشد؛ جشنواره اردیبهشت غزل کوهبنان در قلب مردم کوهبنان جای دارد و باید مجدد برگزار شود زیرا برای این شهر رویدادی بسیار مهم تلقی می‌شود.

 

 

شهرستان کوهبنان ظرفیت‌ها و استعدادهای سرشاری در حوزه فرهنگ و شعر دارد و شایستگی این میزبانی را از گذشته تا به‌حال داشته و ان‌شاءالله خواهد داشت.

به قلم؛ خواهر خواجه‌پور

انتهای پیام/کوهبنان

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید