Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​رقابت شهرستان‌های کرمان در نهمین دورۀ انتخاب پایتخت کتاب ایران

گلدشت کرمان/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از رقابت شهرهای استان در نهمین دورۀ انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: «این طرح با هدف توسعۀ عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود». محسن روحی خاطرنشان کرد: «برنامه‌های هر شهر که در زمینۀ ترویج کتابخوانی با همکاری نوشته رقابت شهرستان‌های کرمان در نهمین دورۀ انتخاب پایتخت کتاب ایران اولین بار در پایگاه خبری گلدشت کرمان. پدیدار شد.

گلدشت کرمان/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از رقابت شهرهای استان در نهمین دورۀ انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: «این طرح با هدف توسعۀ عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود».

محسن روحی خاطرنشان کرد: «برنامه‌های هر شهر که در زمینۀ ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد».

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، وی در توضیح بیشتر یادآور شد: «طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعۀ عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعۀ پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعۀ فعالیت‌های اجتماعی‌محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانۀ مشارکتی و جهادی در حوزۀ ترویج کتابخوانی بیان کرد.

وی افزود: «تناسب فعالیت‌ها با آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به‌طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوۀ اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است».

روحی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: «مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است».

یادآور می‌شود، در هشتمین دورۀ انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در سال ۱۴۰۲ شهر رابر به عنوان شهر دوستدار کتاب کشور معرفی و طی مراسمی با حضور وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از زحمات فعالان این عرصه تقدیر شد.

نوشته رقابت شهرستان‌های کرمان در نهمین دورۀ انتخاب پایتخت کتاب ایران اولین بار در پایگاه خبری گلدشت کرمان. پدیدار شد.

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید