Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​کارکرد گفتمان‌سازی از جمع‌آوری کمک بیشتر است

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» حبیب‌الله آسوده معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور صبح امروز در مراسم تجلیل از خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی گفت: در واقع برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس تجلیل از موسسات خیریه در کرمان بر مبنای آیه ۱۰۳ سوره توبه است. وی ادامه داد: وظیفه ما است که از گروه‌های خیریه کشور که به نیابت از حاکمیت برای مردم در راستای نظام اسلامی دارایی و همت خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند، تشکر کنیم. آسوده عنوان کرد: اگر مؤسسات خیریه در کشور نبودند بار بر دوش نظام و کمیته امداد بود، به‌واقع وظیفه حاکمیت است که مردم را کمک کند از این جهت که بار را از دوش ما برداشتید وظیفه ما تجلیل از خیران است. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در خطاب به مؤسسات خیریه تاکید کرد: کمیته امداد با خیریه‌ها رقابتی ندارد چون خیریه‌ها بازوان و عاملان خیر نظام جمهوری اسلامی هستند. وی با تاکید بر این‌که امروز با خود عهد ببندیم که سال آینده در مسیرهای متعدد و دارای اولویت تلاش کنیم، گفت: اولین اولویت کودکان ترک تحصیل‌کرده در استان کرمان هستند تلاش کنیم تا سال آینده کودک ترک تحصیل‌کرده در استان نباشد، ولت و حکومت در این راستا وظیفه دارد اما این وظیفه از مردم ساقط نمی‌شود. آسوده دومین اولوین را فرهنگ‌سازی ازدواج آسان دانست و بیان کرد: اگر در راستای ازدواج جوانان تلاش نکنیم آن‌گاه باید به‌دنبال حل مشکلات و معضلات ازدواج نکردن آنان باشیم ،عهد ببندیم دو کار انجام دهیم یکی تهیه جهیزیه اما مهم‌تر از آن فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی ازدواج آسان است. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: در کشور متاسفانه کمتر کارگروه مردمی داریم که گفتمان‌ساز باشند. وی موضوع درمان را مهم تلقی کرد و گفت: برای فردی که دچار فقر است، درد بیماری کفایت می‌کند لااقل کمک کنیم تا درد درمان نباشد و ما این مشکل را حل کنیم. آسوده با تاکید بر این‌که در گفتمان‌سازی گروه‌های مردمی، در دوران کرونا موفق بودیم، بیان کرد: امروز نیز می‌توانیم این گفتمان‌سازی را ایجاد کنیم، کارکرد گفتمان‌سازی از جمع‌آوری کمک بیشتر است، تبیین نرم، احسان به مردم از وظیفه گروه‌های مردمی است. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اگر مردم پای کار باشند در مسیر درست حرکت انجام می‌شود اما هرجا مردم خود را کنار بکشند، این مردم هستند که آسيب می‌بینند. وی تاکید کرد:  نماد مردمی در کشور جمهوری اسلامی که مبارزه سخت و نرم را با فقر تجربه کرده است، سردار سلیمانی است او الگوی تمام عیار است «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» است. آسوده در پایان گفت: امروز نشان والی مهر کمیته امداد در کرمان با نام شهید سلیمانی متبرک می‌شود. انتهای خبر/ پسند

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» حبیب‌الله آسوده معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور صبح امروز در مراسم تجلیل از خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی گفت: در واقع برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس تجلیل از موسسات خیریه در کرمان بر مبنای آیه ۱۰۳ سوره توبه است.

وی ادامه داد: وظیفه ما است که از گروه‌های خیریه کشور که به نیابت از حاکمیت برای مردم در راستای نظام اسلامی دارایی و همت خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند، تشکر کنیم.

آسوده عنوان کرد: اگر مؤسسات خیریه در کشور نبودند بار بر دوش نظام و کمیته امداد بود، به‌واقع وظیفه حاکمیت است که مردم را کمک کند از این جهت که بار را از دوش ما برداشتید وظیفه ما تجلیل از خیران است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در خطاب به مؤسسات خیریه تاکید کرد: کمیته امداد با خیریه‌ها رقابتی ندارد چون خیریه‌ها بازوان و عاملان خیر نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با تاکید بر این‌که امروز با خود عهد ببندیم که سال آینده در مسیرهای متعدد و دارای اولویت تلاش کنیم، گفت: اولین اولویت کودکان ترک تحصیل‌کرده در استان کرمان هستند تلاش کنیم تا سال آینده کودک ترک تحصیل‌کرده در استان نباشد، ولت و حکومت در این راستا وظیفه دارد اما این وظیفه از مردم ساقط نمی‌شود.

آسوده دومین اولوین را فرهنگ‌سازی ازدواج آسان دانست و بیان کرد: اگر در راستای ازدواج جوانان تلاش نکنیم آن‌گاه باید به‌دنبال حل مشکلات و معضلات ازدواج نکردن آنان باشیم ،عهد ببندیم دو کار انجام دهیم یکی تهیه جهیزیه اما مهم‌تر از آن فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی ازدواج آسان است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: در کشور متاسفانه کمتر کارگروه مردمی داریم که گفتمان‌ساز باشند.

وی موضوع درمان را مهم تلقی کرد و گفت: برای فردی که دچار فقر است، درد بیماری کفایت می‌کند لااقل کمک کنیم تا درد درمان نباشد و ما این مشکل را حل کنیم.

آسوده با تاکید بر این‌که در گفتمان‌سازی گروه‌های مردمی، در دوران کرونا موفق بودیم، بیان کرد: امروز نیز می‌توانیم این گفتمان‌سازی را ایجاد کنیم، کارکرد گفتمان‌سازی از جمع‌آوری کمک بیشتر است، تبیین نرم، احسان به مردم از وظیفه گروه‌های مردمی است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اگر مردم پای کار باشند در مسیر درست حرکت انجام می‌شود اما هرجا مردم خود را کنار بکشند، این مردم هستند که آسیب می‌بینند.

وی تاکید کرد:  نماد مردمی در کشور جمهوری اسلامی که مبارزه سخت و نرم را با فقر تجربه کرده است، سردار سلیمانی است او الگوی تمام عیار است «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» است.

آسوده در پایان گفت: امروز نشان والی مهر کمیته امداد در کرمان با نام شهید سلیمانی متبرک می‌شود.

انتهای خبر/ پسند

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید