Enter your email address below and subscribe to our newsletter

کمک حمایتی چهار و نیم میلیارد ریالی به خانواده زندانیان در زرند

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب زرند با اشاره به حمایت های مالی و معنوی از خانواده زندانیان گفت: با اهدای ۱۶۵ بسته حمایتی به مناسبت بازگشایی مدارس، مجموع کمک های نقدی و غیر نقدی انجمن حمایت از زندانیان زرند به خانواده زندانیان به رقم چهارونیم میلیارد ریال طی شش ماه گذشته رسیده است.

[#item_full_content] 

به گزارش صدای زرند، دادستان زرند حمایت و دستگیری از خانواده زندانیان را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و خاطر نشان کرد: در عین حالی که خانواده زندانیان مرتکب هیچ جرمی نشده، به واسطه در حبس بودن سرپرست، به صورت غیر مستقیم در جامعه مجازات شده و با مشکلاتی مواجه هستند که باید به آن ها رسیدگی کرد و در این راستا هدف اصلی از تشکیل انجمن حمایت از زندانیان کمک به خانواده زندانیان برای مصون‌سازی این خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی است.

این مقام قضایی تصریح کرد: با مشارکت خیرین و منافع حاصل از فعالیت های اقتصادی انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زرند در شش ماه گذشته حمایت های نقدی و غیر نقدی بسیاری از خانواده زندانیان صورت گرفته که مبلغ ریالی مجموع آن ها قریب بر چهار و نیم میلیارد ریال است.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند که به طور مستمر مورد حمایت مالی و معنوی قرار می گیرند و در این راستا با بازگشایی مدارس ۱۶۵ بسته حمایتی شامل: نوشت افزار، بسته معیشتی و گوشت گرم جمعا به مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال به خانواده های تحت حمایت انجمن اهدا گردیده است.

وی تاکید کرد: علی رغم اینکه با اقدامات صورت گرفته در شش ماهه اول سال جاری قریب چهارصد و پنجاه میلیون تومان از خانواده زندانیان حمایت شده است، اما رفع مشکلات آن ها مشارکت بیشتر خیرین و سایر نهاد‌های حمایتی را طلب می کند.

مدعی العموم زرند در پایان با بیان اینکه خانواده‌های زندانیان بیش از خود زندانی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، افزود: در حالی که امکانات مورد نیاز در زندان برای زندانیان فراهم است، خانواده آن ها برای امرار معاش خود بشدت در تنگنا هستند و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند؛ لذا حبس زدایی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است که تحقق کامل آن همکاری مردم و خیرین را می طلبد تا از آسیب های مرتبط با مجازات حبس جلوگیری شود.

انتهای پیام/

 

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید