Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​۲۶ روز تلاش و امید، مادر پرخطر نوزاد خود را به‌سلامتی به دنیا آورد

مادر باردار پرخطری که مبتلا به مننژیت شده بود، پس از ۲۶ روز بستری و مراقبت، سرانجام با تلاش کادر درمان بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در سلامت کامل نوزادش را به دنیا آورد. نوشته ۲۶ روز تلاش و امید، مادر پرخطر نوزاد خود را به‌سلامتی به دنیا آورد اولین بار در سایت تحلیلی خبری روراستی. پدیدار شد.

به دیگران هم بگویید

مادر باردار پرخطری که مبتلا به مننژیت شده بود، پس از ۲۶ روز بستری و مراقبت، سرانجام با تلاش کادر درمان بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در سلامت کامل نوزادش را به دنیا آورد.

به گزارش روراستی به نقل از روابط‌عمومی بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، دکتر فاطمه بهره‌مند پزشک معالج این مادر باردار گفت: خانم ۲۹ ساله ای که فرزند دوم خود را در هفته سی و چهارم باردار بود، با علائم تب، بدن‌درد و سردرد به زایشگاه نیک‌نفس مراجعه می‌کند. پس از معاینات اولیه و با توجه به وضعیت حاد مادر، بیمار به بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب اعزام می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه‌داد: بیمار در ساعات اولیه بستری، دچار سردرد شدید و بی‌قراری و تشدید علائم اولیه شده و سطح هوشیاری خود را از دست می‌دهد. در این شرایط بلافاصله درمان دارویی شروع می‌شود و بیمار به ICU (بخش مراقبت‌های ویژه) منتقل و اینتوبه(اتصال بیمار به دستگاه کمک تنفسی) می‌شود. همچنین برای ادامه روند تشخیصی و درمانی تیم پزشکی متشکل از متخصصان عفونی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان و بیهوشی تشکیل گردیده و اقدامات اورژانسی لازم برای بیمار انجام می‌شد.

دکتر بهره‌مند گفت: در ادامه روند تشخیصی و درمانی، مننژیت باکتریال و عفونت ریه همزمان برای بیمار تشخیص داده شد که در طی آن ساعات و روزهای پر استرسی برای تیم پزشکی و کادر درمان جهت بازگرداندن بیمار به وضعیت سلامتی کامل و در عین حال حفظ سلامت جنین پشت‌سر گذاشتند.

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره خطرات ابتلا به بیماری مننژیت گفت: مننژیت باکتریال حاد یک عفونت مغزی است که با واکنش التهابی مغز همراه شده که منجر به تب، سردرد و گاهی تشنج و کاهش هوشیاری می‌شود و یک وضعیت اورژانسی پزشکی محسوب می‌شود که در صورت عدم درمان سریع، می‌تواند به‌سرعت موجب مرگ شود.

وی افزود: خوشبختانه این مادر بعد از گذشت ۲۶ روز تلاش‌های مشترک پزشکان و مراقبت‌های پرستاران دلسوز بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، در سلامت کامل نوزادش را به دنیا آورد و مادر و کودک با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند.

دکتر بهره‌مند در پایان از زحمات همکارانش دکتر محمدرضا غلامرضاپور، وحیده پورحسنخانی، نازنین جلالی و سید حمید پاکزاد، جعفر احمدی و حبیب فرهمند و همچنین کادر درمان بخش‌های اورژانس، ICU2، بلوک زایمان که در ایام تعطیلات نوروز بدون وقفه تلاش کردند تا این بیمار در سلامت کامل همراه با فرزندش از بیمارستان ترخیص شوند قدردانی کرد.

نوشته ۲۶ روز تلاش و امید، مادر پرخطر نوزاد خود را به‌سلامتی به دنیا آورد اولین بار در سایت تحلیلی خبری روراستی. پدیدار شد.

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید