Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​در انجمن شنای جانبازان و معلولین باندبازی وجود دارد

سرمربی تیم پاراشنای استان کرمان که معتقد است در انجمن شنای جانبازان و معلولین باندبازی وجود دارد گفت: وقتی دیدیم در رکوردها و کلاس‌بندی‌ها دست‌کاری صورت می‌گیرد بارها اعتراض کردیم و اسناد و مدارک هم فرستادیم؛ اما نتیجه‌ای نداشت و امسال تصمیم گرفتیم به نشانه اعتراض تیم را به مسابقات اعزام نکنیم.

به گزارش کرمان‌نو، تیم پاراشنای استان کرمان که در ۲ سال اخیر موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات کشوری شده و در سال‌های اخیر با حضور ورزشکاران ملی‌پوش همواره جز تیم‌های برتر کشور بوده است امسال به گفتهٔ سرمربی تیم به دلیل اعتراض به عملکرد انجمن شنای جانبازان و معلولین به مسابقات اعزام نشد.

در رکوردها و کلاس‌بندی‌ها دستکاری می‌شود

سید شورش دلپسند سرمربی تیم پاراشنای استان کرمان با بیان اینکه متوجه شدیم در رکوردها دست می‌برند گفت: به دلیل تمام اتفاقاتی که در این سال‌ها افتاد تصمیم گرفتیم تیم را به مسابقات نفرستیم. دست‌بردن در رکوردهای کشوری و ملی و حتی دست‌بردن در کلاس‌بندی‌های ورزشکاران و همچنین حذف ورزشکاران لایق که می‌توانستند پرچم مقدس ایران را در میادین بین‌المللی بارها بالا ببرند از جمله دلایلی بود که ما تصمیم گرفتیم تیم را به مسابقات نفرستیم.

او ادامه داد: انتخاب‌شدن ورزشکار برای تیم ملی مطابق با میل آقایان بود و بر اساس علایق خودشان ورزشکاران را به تیم ملی دعوت می‌کنند. اگر ورزشکاری هم خوب باشد او را به سمت خودشان می‌برند و به باقی ورزشکاران نیز همین پیشنهادها را می‌دهند که اگر در تیم ما باشید به تیم ملی دعوت می‌شوید.

به نشانه اعتراض به عملکرد انجمن شنای جانبازان و معلولین به مسابقات نرفتیم

دلپسند در پاسخ به این سؤال که پس مسائل مالی برای نرفتن تیم مطرح نبوده گفت: نه اصلاً به دلیل مسائل مالی نبوده؛ بلکه ما در اعتراض به عملکرد انجمن شنای جانبازان و معلولین و تمام اقداماتی که در این سال‌ها انجام شده به مسابقات نرفتیم؛ چون مجدد همان افرادی که این همه تخلف کرده بودند را مسئول برگزاری مسابقه گذاشتند زمانی که این کار دوباره انجام می‌شود هیچ تضمینی نیست که دوباره دست در رکوردها برده نشود و اتفاقات این چنینی نیفتد.

سرمربی تیم پاراشنای کرمان افزود: یکی از دلایل اصلی که ما به نشانه اعتراض به مسابقات امسال نرفتیم این است که در سال‌های گذشته مسئول برگزاری مسابقات شخصی است که هم مربی تهران است و هم مربی تیم ملی و تا سال ۹۸ همیشه تهرانی‌ها رکوردهای ملی به نامشان ثبت می‌شد. سال ۹۸- ۹۹ ما با خودمان دوربین فیلم‌برداری بردیم که برای تحلیل ورزشکارانمان فیلم‌برداری کنیم بعد از چند ماه زمانی که فیلم‌ها را تحلیل می‌کردیم دیدیم که رکوردهایی که ثبت شده با رکوردهایی که در فیلم است خیلی تفاوت دارند و بیشتر این تفاوت‌ها هم به نفع ورزشکاران تیم تهران بوده است.

او ادامه داد: ما همان‌جا شک کردیم و رکوردهای ملی را هم بررسی کردیم و دیدیم آن‌ها را هم عوض کردند. رکوردهای ملی نیز برای تیم‌ها امتیاز محسوب می‌شود و خب این اتفاق افتاده بود و باعث می‌شد تیم تهران همیشه روی سکو باشد.

سرمربی پاراشنای استان کرمان با بیان اینکه ما اعتراض کردیم؛ اما نتیجه‌ای نداشت گفت: با فیلم‌ها و رکوردهایی ثبت شده‌ای که داشتیم اعتراض کردیم؛ اما علی‌رغم قول‌هایی که دادند، هیچ اتفاقی نیفتاد. عجیب است که بعد به همان افراد سمت می‌دهند، مسئول برگزاری مسابقات می‌کنند و مربی تیم ملی می‌شوند.

دلپسند افزود: قبل از جاکارتا در مسابقات قهرمانی کشور کلاس‌بندی تعدادی از ورزشکاران که آن‌ها هم تهرانی بودند را جابه‌جا کردند تا آن‌ها را به مسابقات بین‌المللی بفرستند. سال ۹۸ که این ماجراها بالا گرفت جلسه‌ای گذاشتند و صورت‌جلسه این قضیه هم در پارالمپیک موجود است. از سه‌نفری که حلقه میانی این ماجرا را تشکیل دادند یک نفر تمام کارها را گردن گرفت و برکنار شد و ۲ نفر دیگر همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

دلپسند ادامه داد: از سال ۹۸ -۹۹ که ما دوربین با خودمان بردیم و به این ماجراها اعتراض کردیم دیگر تهرانی‌ها مانند قبل نتوانستند رکوردی بزنند. ما اسناد و مدارک زیادی را به مسئولین فدراسیون فرستادیم؛ اما هیچ اتفاقی نیفتاده و فکر می‌کنم افرادی در فدراسیون این آقایان را به‌شدت حمایت می‌کنند و رفیق‌بازی باعث شده تا امروز اعتراضات ما جوابی نداشته باشد.

نبودن تیم کرمان باعث شده که سطح مسابقات پایین باشد

سرمربی تیم پاراشنای استان در جواب به این سؤال که آیا نرفتن تیم کرمان فایده‌ای داشته گفت: برای این افراد مهم نیست؛ اما چیزی که مشخص است این است که سطح کیفی مسابقات پایین آمده. ما هر ساله حدود ۱۲ تا رکورد ملی را جابه‌جا می‌کردیم؛ اما امسال تعداد رکوردهای جابه‌جا شده خیلی کمتر شده است.

او ادامه داد: سال گذشته ما ۱۱ تا رکورد جابه‌جا کردیم و تیم مشهد هم تعدادی رکورد جابه‌جا کرد که روی‌هم ۱۶-۱۷ تا رکورد ملی ثبت شد. ما ورزشکار ۱۵ساله ای داریم که رکورد ملی بزرگسالان را جابه‌جا می‌کرد.

او درمورد اعزام‌ها نیز گفت: ما هر سال ورزشکارانمان را به مسابقات کشوری اعزام می‌کنیم برای اینکه بتوانیم ورزشکاران کرمان را کلاس‌بندی کنیم و به مسابقات بین‌المللی بفرستیم، اما همیشه با یک سد روبرو شدیم. انجمن شنای جانبازان و معلولین حتی اسم ما را به پارالمپیک نمی‌فرستد و همین این شائبه رو ایجاد کرده که یک تیمی در انجمن شنای جانبازان و معلولین و فدراسیون هستند که نمی‌خواهند کسی غیر خودشان آنجا باشد.

دلپسند در مورد اعزام به مسابقات بین‌المللی که قرار بود خردادماه ورزشکاران به‌صورت آزاد و با هزینه حامی مالی اعزام شوند گفت: با وجود اینکه ما قبل عید اسامی را فرستاده بودیم؛ اما انجمن شنای جانبازان و معلولین باوجوداینکه دستور مستقیم رئیس فدراسیون بوده تا همین ۲ هفته پیش اصلاً اسامی ما را به پارالمپیک نفرستاده بود که با پیگیری که کردیم فهمیدم اصلاً نامه‌ای از فدراسیون فرستاده نشده. البته این چندمین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد. ما از طریق رئیس جدید فدراسیون پیگیر شدیم تا بالاخره نامه ما به پارالمپیک فرستادند. اعزام به مسابقات بین‌المللی برای کلاس‌بندی و قرارگرفتن در رنکینگ، آن هم با هزینه حامی مالی در راستای اهداف فدراسیون و پارالمپیک است، اما گروهی اجازهٔ این مهم را نمی‌دهند.

دلپسند در ادامه گفت: امیدواریم که با روی کار آمدن رئیس جدید فدراسیون به این مشکلات رسیدگی شود، تا پاراشنای ایران با تدبیر ایشان سبب به اهتزاز درآمدن پرچم ایران در آوردگاه‌های بین‌المللی شود.

با وعده فیکس تیم ملی شدن ورزشکاران ما را به نام خود می‌کنند

دلپسند گفت: اینکه برخی مربیان ورزشکاران نخبهٔ استان‌ها را، به هر طریقی بر می‌زنند و به نام خود می‌کنند تا در اعزام‌ها حضور داشته باشند و ثمرهٔ زحمات چندین ساله مربیان رو به نام خودشان کنند، نهایت بی‌اخلاقی است و باروح ورزش منافات دارد. متأسفانه این گروه حتی برای رسیدن به اهداف خودشان کارهایی انجام می‌دهند که شرم‌آور است. از جمله کارهای ایشان، پیام دادن و ارتباط‌گرفتن با ورزشکاران نخبهٔ ما و دادن وعده‌های مثل فیکس تیم ملی شدن و حتی زمانی که ورزشکاران حاضر به همکاری با آنها نمی‌شوند به‌راحتی کنار گذاشته می‌شوند.

 او ادامه داد: سال گذشته برای ازهم‌پاشیدن تیم کرمان بسیار تلاش کردند، تا جایی که دو نفر از ورزشکاران ما را با وعدهٔ اعزام و تیم ملی، مجبور کردند که از هیات استان تقاضای جداشدن بدهند! حتی در مسابقهٔ تیمی یکی از ورزشکاران ما را مجبور کردند که به‌عمد خطا دهد تا امتیاز ما به تیم تهران برسد. شاهد این ماجرا مربیان تیم های شرکت‌کننده در مسابقات بودند. 

سرمربی تیم پاراشنای استان در پایان گفت: نمی‌دانم چه داستانی است که این افراد بااین‌همه تخلف و تقلب و حق خوری همچنان در راس هستند و هر کار دلشان می‌خواهد می‌کنند و کسی کاری به کارشان ندارد! بنده بیش از ۱۵ سال با جان‌ودل برای ارتقای پاراشنای ایران تلاش کردم، و عملکرد و نتایج حاصل مشخص است، اما اگر روال همین باشد دیگر انگیزه‌ای برای ادامه نخواهم داشت.



منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید
الهام سرگزی
الهام سرگزی
مقاله‌ها: 27131

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید