Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان:در راستای شعار سال، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در اولویت است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: حدنگاری و صدور اسناد مالکیت برای کلیه پهنه‌های سرزمینی، تکلیفی قانونی است که مورد تاکید سران قوا قرار گرفته و یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است و این امر حجت را بر تمام دستگاه‌های ذی‌ربط تمام کرده است. نوشته <span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان:</span><br/>در راستای شعار سال، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در اولویت است اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان پدیدار شد.

به دیگران هم بگویید

به گزارش خانه خشتی؛ نشست بررسی موانع و مشکلات هیئت‌های قانون تعیین تکلیف با حضور سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، معاون امور املاک اداره کل، رؤسا و دبیران هیئت‌های تعیین تکلیف ادارات ثبت شهرستان‌های سراسر استان کرمان تشکیل و در خصوص رفع موانع، بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: با اشاره به ایجاد کمیته بررسی مسائل و ‌معضلات ثبتی در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از رؤسای ادارات تابعه خواست تا ضمن اولویت قرار دادن حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی که نقش قابل توجهی در ارتقاء امنیت غذایی و تحقق شعار سال دارد، مسائل و مشکلات حوزه‌های ثبتی خود را به اداره کل اعلام تا ضمن بررسی، راهکار مناسب ارائه گردد.

وی ضمن اشاره به عقب‌ماندگی سنواتی در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی اظهار داشت: برای رفع این عقب‌ماندگی، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تدوین شده که در برنامه کوتاه‌مدت ۵۰ روزه، تمهیداتی جهت رسیدن آمار حدنگاری اراضی کشاورزی کلیه واحدهای ثبتی به میانگین کشوری، اندیشیده شده است.

هاشمی افزود: تیم‌های کارشناسی قرارگاه حدنگاری کشاورزی استان با سفر به شهرستان‌های استان کرمان، مشکلات و موانع حدنگاری اراضی زراعی را احصاء و در خصوص رفع آن‌ها، ارائه طریق کرده‌اند و مسائلی که باید در سطح استان مرتفع شده‌اند را به این اداره کل منعکس نموده‌اند تا در کمیته بررسی معضلات ثبتی، چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یادآور شد: به موجب قانون جامع حدنگار، هیج نقطه‌ای از کشور نباید فاقد سند مالکیت باشد و در این راستا کلیه مقدمات کار فراهم و موانع تحقق، با پیگیری‌های فراوان و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال برداشته شده است.

عضو شورای قضایی استان اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، متولی حدنگاری است و دستگاه‌های متعددی به موجب قانون جامع حدنگار، مکلف به همکاری با سازمان ثبت در اجرای اقدام فرادستگاهی حدنگاری هستند و با عنایت به تاکیدات رهبر انقلاب بر اتمام حدنگاری، حجت بر همه دستگاه‌ها تمام است.

گفتنی است در حاشیه این نشست، محمد کوکبی‌زاده رئیس اداره حفاظت و اطلاعات ثبت اسناد و املاک استان به بیان نکاتی در خصوص مسائل حفاظتی جهت صیانت هر چه بیشتر از همکاران پرداخت.

انتهای پیام/

نوشته <span style=’color:#a2a2a2;font-size:12px;’>مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان:</span><br/>در راستای شعار سال، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در اولویت است اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان پدیدار شد.

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید
فاطمه محمدی
فاطمه محمدی
مقاله‌ها: 26388

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید