Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​خدا قوت فرماندار

شاید تقدیر از مسئولین شهرستان زرند، به ویژه فرماندار، در این شرایط که رگبار و سیلاب دیروز به برخی افراد خساراتی هم وارد کرده برای عده ای عجیب باشد؛ اما اگر بدانیم که ریزش بیش از 25 میلی متر باران آن هم در حدود یک ساعت و نیم می توانست خسارتی بسیار تا بسیار بیش از این چیزی که دیروز دیدیدم و حتی می توانست خسارت جانی، به همراه داشته باشد، اما خوشبختانه انجام اقداماتی مانع آن شد، جای تقدیر را از مسئولین را باز میکردیم، و ما هم به نوبه خود از این مدیریت بحران، قدردانی می کنیم.

صدای زرند – جواد زمانی: وقوع بارش روز گذشته در زرند، با این شدت که حتی پیش بینی های هواشناسی را هم غافلگیر کرده بود، اگر نگوییم در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده، حداقل کم سابقه بود. بارش های بهاره همواره در شهرستان زرند خسارات زیادی به همراه داشته است، از آن جمله سیلاب های مکرر در منطقه داهوئیه که سابقه تاریخی چند صد ساله دارد را یادآور می شویم! اما رگبار دیروز با توجه به اقداماتی که چند روز گذشته توسط ستاد مدیریت بحرانی و با دستور فرماندار انجام شده بود، هرچند خساراتی را هم در پی داشت، اما خوشبختانه تا حد زیادی به خیر گذشت.

برای اینکه از حجم آب ورودی دیروز به شهر زرند دیدگاه بهتری داشته باشید، بد نیست بدانید که مقدار آب حاصل از باران دیروز بیش نصف کل باراش سال زراعی جاری تا روز قبل از آن بوده است؛ یعنی تمام بارش قبلی که طی بیش از ۷ ماه در زرند اتفاق افتاده است ۵۰ میلی متر می باشد، اما بارش دیروز به تنهایی چیزی حدود ۲۶ میلی متر بود و آن هم در کمتر از دو ساعت اتفاق افتاد و منطقه اصلی تاثیر این بارش شهر زرند بود، نه اطراف آن؛ به گونه ای که در برخی مناطق داخل شهر حتی تا ۵۰ میلی متر بارش نیز گزارش شده است، و ایستگاه های هواشناسی در خارج از منطقه شهریریال مقادیر بارش کمتری را ثبت کردند. اگر مساحت منطقه تاثیر این بارش را در نظر بگیریم. حجم آب وارد شده به شهر بسیار زیاد بوده است و در واقع میلیون ها مترمکعب آب وارد منطقه شهری زرند شده است! حجم آبی که می توانست خسارات زیادی در پی داشته باشد؛ اما با مدیریت شرایط، تا حد زیادی کنترل شد.

در هر صورت نباید خسارات وارد شده به بخش های مختلف شهرستان از جمله بخش کشاورزی، خانه های مسکونی و برق شهرستان را نادیده بگیریم، از طرفی عصر امروز و فردا و حتی پس فردا نیز شاهد رگبارهای شدیدی در منطقه خواهیم بود که باید به طور جدی مدیریت شود. از زحمات مسئولین و نیروهای خدومی که در این چند روز جانانه در حال پیگیری و پیش گیری وقوع بحران سیل هستند، صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید