Enter your email address below and subscribe to our newsletter

​راه‌اندازی کارگروه مرکز پسماند در سطح استان کرمان

مجتبی نیک‌طبع در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به هفته زمین پاک گفت: یکی از مؤلفه‌های پایه حیات، تنوع زیستی است که این مؤلفه نقش و جایگاهی در زمینه توسعه پایدار و زنجیره‌های هرم غذایی و سایر مسائل دارد. مدیر اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان با بیان اینکه آب، خاک، هوا و تنوع زیستی برای زندگی بشری چهار رکن اصلی و اساسی هستند، عنوان کرد: برای اینکه مردم جهان به این مهم توجه داشته باشند، بیست‌وسوم آوریل را روز جهانی زمین پاک نام‌گذاری کرده‌اند. وی بیان کرد: کشورهای مختلف، شعارهای گوناگونی را باتوجه‌به مشکلاتی که دست به‌گریبان هستند برای مناسبت‌ها تدوین و ابلاغ می‌کنند و امسال هم شعار هفته زمین پاک به‌نام «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نام‌گذاری شده است. نیک‌طبع با تأکید بر اینکه یکی از مباحث اصلی آلاینده زمین، پسماند است، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از پسماندهای تولیدی در کشور پلاستیک است؛ بنابراین یکی از مسائلی که پیگیری و راه‌اندازی کرده‌ایم، ستاد ارتقا فرهنگ محیط‌زیست در استان است که گفتنی است برگزاری این ستاد با استقبال خوبی روبه‌رو شده است. مدیر اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان افزود: ستاد ارتقا فرهنگ محیط‌زیست، مصوبات خوبی داشته که به شورای فرهنگ عمومی استان نیز منتقل خواهیم کرد، همچنین از ائمه جمعه و جماعات خواسته‌ایم در برگزاری نماز جمعه و یومیه در خصوص مسائل زیست محیطی سخنانی را ایراد کنند. وی ابراز کرد: اداره‌کل آموزش‌وپرورش نیز در این راستا همکاری‌های خوبی داشته و دارد و اقداماتی را در مدارس مختلف در راستا ارتقا فرهنگ محیط زیست انجام داده‌ایم، همچنین صنایع مختلف استان کرمان باتوجه‌به مسئولیت اجتماعی دارند در زمینه ارتقا فرهنگ محیط زیست باید اقداماتی انجام دهند. نیک‌طبع تصریح کرد: کارگروه‌های مرکز پسماند در مرکز استان و شهرستان‌ها با تأکید بر مدیریت اصولی پسماند را راه‌اندازی کرده‌ایم؛ چراکه هرچه روند اصولی و قانونی باشد، آلودگی‌ها در زمینه پسماند کمتر خواهد بود. مدیر اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان خاطرنشان کرد: پاک‌سازی برخی از مسیرها، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، تجلیل از اقدامات شایسته افراد مختلف را از دیگر اقدامات اداره‌کل محیط‌زیست در هفته زمین پاک بوده است. انتهای خبر/م

مجتبی نیک‌طبع در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به هفته زمین پاک گفت: یکی از مؤلفه‌های پایه حیات، تنوع زیستی است که این مؤلفه نقش و جایگاهی در زمینه توسعه پایدار و زنجیره‌های هرم غذایی و سایر مسائل دارد.

مدیر اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان با بیان اینکه آب، خاک، هوا و تنوع زیستی برای زندگی بشری چهار رکن اصلی و اساسی هستند، عنوان کرد: برای اینکه مردم جهان به این مهم توجه داشته باشند، بیست‌وسوم آوریل را روز جهانی زمین پاک نام‌گذاری کرده‌اند.

وی بیان کرد: کشورهای مختلف، شعارهای گوناگونی را باتوجه‌به مشکلاتی که دست به‌گریبان هستند برای مناسبت‌ها تدوین و ابلاغ می‌کنند و امسال هم شعار هفته زمین پاک به‌نام «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نام‌گذاری شده است.

نیک‌طبع با تأکید بر اینکه یکی از مباحث اصلی آلاینده زمین، پسماند است، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از پسماندهای تولیدی در کشور پلاستیک است؛ بنابراین یکی از مسائلی که پیگیری و راه‌اندازی کرده‌ایم، ستاد ارتقا فرهنگ محیط‌زیست در استان است که گفتنی است برگزاری این ستاد با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

مدیر اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان افزود: ستاد ارتقا فرهنگ محیط‌زیست، مصوبات خوبی داشته که به شورای فرهنگ عمومی استان نیز منتقل خواهیم کرد، همچنین از ائمه جمعه و جماعات خواسته‌ایم در برگزاری نماز جمعه و یومیه در خصوص مسائل زیست محیطی سخنانی را ایراد کنند.

وی ابراز کرد: اداره‌کل آموزش‌وپرورش نیز در این راستا همکاری‌های خوبی داشته و دارد و اقداماتی را در مدارس مختلف در راستا ارتقا فرهنگ محیط زیست انجام داده‌ایم، همچنین صنایع مختلف استان کرمان باتوجه‌به مسئولیت اجتماعی دارند در زمینه ارتقا فرهنگ محیط زیست باید اقداماتی انجام دهند.

نیک‌طبع تصریح کرد: کارگروه‌های مرکز پسماند در مرکز استان و شهرستان‌ها با تأکید بر مدیریت اصولی پسماند را راه‌اندازی کرده‌ایم؛ چراکه هرچه روند اصولی و قانونی باشد، آلودگی‌ها در زمینه پسماند کمتر خواهد بود.

مدیر اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان خاطرنشان کرد: پاک‌سازی برخی از مسیرها، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، تجلیل از اقدامات شایسته افراد مختلف را از دیگر اقدامات اداره‌کل محیط‌زیست در هفته زمین پاک بوده است.

انتهای خبر/م

منبع :   ​Read More

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبل از همه در جریان اخبار قرار بگیرید